FAQ - často kladené dotazy

Často kladené dotazy (Frequently Asked Questions)

Než začnete pracovat s informačním systémem, je vhodné si přečíst nápovědu. Přesto se však může stát, že v ní nenajdete všechno. Na této stránce budeme postupně zveřejňovat nejčastější dotazy žadatelů a odpovědi na ně. Přečtete-li si je, můžete předejít obtížím a problémům, které Vás mohou potkat.

Otázky jsou řazeny pod sebou, v textu můžete vyhledávat např. stiskem klávesové zkratky CTRL + F a zadáním Vámi hledaného slova...např. registrace.

Budeme zde uveřejňovat otázky a odpovědi v této struktuře:

1. REGISTRACE

OT: Po registraci jsme nedostali registrační mail. Za jak dlouho přijde?

ODP: Systém odesílá registrační mail ihned po registraci. Pokud vám do 1 hodiny mail nepřijde, pak překontrolujte složku s nevyžádanou poštou (SPAM). Pokud ani tam nebude, napište na uživatelskou podporu v záložce Zeptejte se.

 

OT: Po registraci nám přišel mail bez uživatelského jména a hesla. Jak se přihlásíme do systému?

ODP: Systém odešle na zadanou registrační adresu uživatele registrační mail, ve kterém je internetový odkaz zajišťující aktivaci vašeho účtu. Je třeba přejít na tuto adresu (klikněte na tento odkaz nebo ho zkopírujte do adresního řádku internetového prohlížeče) a tím účet aktivujete. Teprve potom vám systém zašle uživatelské jméno a heslo.

 

OT: Proč se nám zobrazuje #2 za názvem organizace?

ODP: Pořadové číslo v názvu Vaší organizace je pouze technickým opatřením - označuje Vaše pořadí v celkovém počtu samostatných uživatelů registrovaných v systému z jedné organizace. Na zpracování projektu nemá žádný vliv. 

 

2. ÚDAJE O ORGANIZACI

OT: Nelze uložit údaje o organizaci.

ODP: Je potřeba uložit najednou všechny povinné údaje k vyplnění v NASTAVENÍ ORGANIZACE.

 

OT: Nelze uložit číslo bankovního účtu – moc dlouhé, obsahuje předčíslí apod.

ODP: Číslo bankovního účtu je potřeba zadat minimálně 10 ciframi, pokud je číslo kratší, přidejte před číslo požadovaný počet 0. Nesmí obsahovat mezery mezi čísly či předčíslím. Pro uložení je potřeba mít vyplněny i všechny ostatní povinné údaje v NASTAVENÍ ORGANIZACE.

Příklad: 107-xxxxxxxxxx, 00xxxxxxxx

 

OT: Při zadávání dat o organizaci nás systém sám, po nějaké době, odhlásil. Jak dlouhý je interval, po kterém dojde k automatickému odhlášení uživatele?

ODP: Interval je dlouhý cca 30 minut. Na tento údaj však nespoléhejte a práci si průběžně ukládejte. Jinou možností je připravit si jednotlivé texty např. v dokumentu Word a pak je vložit do elektronického formuláře.

 

OT: Letos jsme změnili banku. V dokumentech organizace mi nejde smazat starý soubor a nahradit ho novým.

ODP: Z důvodů zachování historie jsou jednou vložené soubory v systému archivovány a nelze je smazat. Při hodnocení projektů se však přihlíží pouze k nejnověji vloženému dokumentu daného typu. Vložte tedy nový dokument o aktuální (nové) bance. Ten se zařadí do nového roku a systém připojí k žádosti ten novější dokument.

 

OT: Loni jsme nahrávali všechny dokumenty o organizaci a nic se v nich nezměnilo. Musíme dokumenty znovu nahrávat do systému?

ODP: Ne, pokud jsou dokumenty o organizaci nezměněné, není třeba je do systému nahrávat znovu. K žádosti se automaticky připojí výpis těch dříve vložených a není třeba je znovu přikládat k žádosti.

 

OT: Chci založit nový projekt, ale na stránce se objevuje hláška: V současné chvíli vám chybí vyplněné některé povinné hodnoty u vaší organizace, bez kterých není možné vstoupit do sekce projektů. Já jsem ale všechno vyplnil. Co s tím?

ODP: Systém je nastavený tak, že před založením nového projektu (podání žádosti) vyžaduje od žadatel povinné informace. K nim mohou patřit i oskenované dokumenty uvedené ve vyhlášení (např. doklad o přidělení IČO). Nahrajte tyto dokumenty v kapitole Údaje o organizaci (vpravo nahoře), část  Dokumenty organizace (menu vlevo). Teprve pak systém umožňuje založení nového projektu (žádosti).

 

3. ZAKLÁDÁNÍ A PODÁVÁNÍ PROJEKTU

OT: Píšeme projekt dle osnovy do jednotlivých polí a nestačí nám počet znaků. Co v takovém případě dělat?

ODP: Pokud vám nestačí uvedený počet znaků, je možné vložit doplňující informace jako přílohu k projektu.

 

OT: Na žádosti o dotaci budou uvedeni všichni statutární zástupci organizace. Je potřeba, aby žádost podepsali všichni uvedení zástupci?

ODP: Ne. Žádost musí podepsat alespoň 1 statutární zástupce organizace.

 

OT: Chceme podat víceletý projekt až do roku 2026. Kde zadám, že se jedná o víceletý projekt?

ODP: V kapitole Základní údaje o projektu zadejte do pole Realizovat do datum např. 31.12.2026. Přesahuje-li toto pole do dalšího roku, systém považuje projekt za víceletý. Žádné speciální pole pro víceleté projekty zde není.

 

OT: Po kliknutí na políčko Uložit vyskočí hláška: formulář obsahuje chyby, napravte je prosím.

ODP: Systém bere celý formulář jako jeden celek. Všechna povinná pole je nutné vyplnit před uložením kapitoly. Pro systém je tedy nevyplněné pole považováno za chybné.

Dále se může objevit specifická chybová hláška v jednotlivých polích. Je tedy potřeba opravit dle instrukcí v chybové hlášce.

 

OT: Po vložení "uvozovek" do textových polí formuláře se mi nechce text uložit. Co s tím?

ODP: Do všech polí prosím pište texty bez uvozovek. Chcete-li nějaká slova zvýraznit, napište je VELKÝMI PÍSMENY.

 

OT: Chybně se sčítají hodnoty ve formuláři.

ODP: Důležitý je zápis čísel. Čísla je potřeba zapsat bez mezer a pokud uvádíte desetinné číslo, zapište jej s tečkou, ne čárkou před desetinou.

Příklad: ANO 10000 NE 10 000

             ANO 10.33   NE 10,33

Systém takto nesprávně zapsaná čísla špatně vyhodnotí a následně se může objevit chybovost.

 

OT: Jak podáme žádost v systému?

ODP: Po vyplnění všech kapitol (kapitoly svítí všechny zeleně), se v úvodní kapitole na Přehledu projektu objeví vedle NÁHLEDU zelené tlačítko UZAVŘÍT FORMULÁŘ A PODAT.

 

OT: Svítí mi oranžová lišta s UPOZORNĚNÍM po přihlášení na hlavní stránce informačního systému.

ODP: Je potřeba aktualizovat své údaje, které se natahují z rejstříku Ares v sekci ÚDAJE O ORGANIZACI – NASTAVENÍ ORGANIZACE tlačítko "Aktualizovat z Ares" a následně uložit. Poté budete mít možnost založit, opravit, uzavřít projekt v systému.

 

OT: Náhled žádosti se nezobrazuje správně.

ODP: Náhled slouží pouze pro kontrolu, graficky nemusí být úplně přesný. Po podaní žádosti v systému máte k dispozici stáhnout finální PDF žádosti.

 

4. PŘÍLOHY

V různých formulářích je dle příslušné výzvy potřeba nahrávat přílohy (např. v nastavení organizace, k žádosti, k vyúčtování...). Počet příloh není omezen, pro jednotlivé přílohy ale doporučujeme maximální velikost 10 MB.

 

OT: Byl jsem vyzván k opravě přílohy ve formuláři.

Přílohu jsem tedy nahrál do části dokumenty organizace a projekt znovu podal. Příloha se mi do projektu ale neuložila.

ODP: Nově přidanou přílohu je nutné zaškrtnout i ve formuláři v kapitole Připojené soubory – Dokumenty organizace. Nestačí pouze nahrát aktuální dokument do údajů o organizaci.

 

OT: Nemůžu uložit přílohy ve formuláři.

ODP: Pokud kapitola obsahuje více povinných příloh v jedné kapitole, postup je následující:

Vyberte soubor, pojmenujte ho a zvolte "Přidat soubor". Nakonec klikněte na zelené tlačítko "Uložit" na konci stránky.

 

Postup opravy přílohy/smazání:

Pokud jsou přílohy povinné, musí být vždy nahrána alespoň jedna příloha.

Nahraji novou přílohu, správnou a uložím. Poté mohu teprve smazat původní přílohu.

 

Přílohy v sekci Údaje o organizaci – Dokumenty organizace NELZE mazat z důvodu archivace. Je potřeba je aktualizovat.

Do formuláře by se měla propisovat k zaškrtnutí vždy poslední aktuálně uložená příloha.

 

 

V PŘÍPADĚ, ŽE NENALEZNETE ODPOVĚĎ NA VÁŠ DOTAZ, OBRAŤTE SE NA NAŠI UŽIVATELSKOU PODPORU zde ZEPTEJTE SE